SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

menu malam tadi

pening jugak rupanyer yer bila ari-ari masak.. sampai tak tau nak masak apa! aleh-aleh aku buka internet cari resepi utk makan malam tadi. tapi ok gak cari-cari resepi ni.. dapatlah mencuba resepi-resepi baru. tu dia salad ngan ayam goreng madu. Simple je kan lauk aku! 2 jenis lauk dah cukup!

Salad

Ayam Goreng Madu

tu dia ayam goreng madu. Ni aku amik resepi kat sape punyer blog ntah. Aku pun tak ingat dah. Godek punyer godek jumpa plak resepi tu. Rasanya.. bole la tahan. Sedap! Belasah je aku bukan reti sangat masak-memasak ni. Lately je aku rajin2kan diri masuk ke dapur belajo masak dan cuba-cuba resepi baru. Emm utk makan malam ni aku dah beli ikan bawal. Ingat nak masak masam manis. Hehe! Malam nanti aku amik gambo dia ok. So sape2 yg nak cuba resepi Ayam Goreng Madu ni.. bole la copy paste..

Bahan-bahan

-12 keping kepak ayam
-2 sudu besar minyak masak
-3 ulas bawang putih - diketuk dengan kulitnya sekali
-1 sudu besar halia dicincang
-1 sudu besar sos ikan
-1 sudu besar kicap
-1 sudu besar sos cili
-/4 cawan (60ml) madu

Cara-cara

-Panaskan minyak dalam kuali. Masukkan bawang putih, halia dan chicken wings, kacau dan goreng selama 5 minit.
-Masukkan semua sos dan madu, kacau sekejap, kemudian tutup kuali. Kacau sekali-sekala selama 15 minit atau sehingga semua kepak ayam masak dan bersalut dengan sos.



No comments: