SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

Kasih 2010


Asyik cerita pasal Abang je.. pasal Adik takde pun! Cian Kasih! Huhu
1hb Jan 2010 lepas genaplah umur Adik 1 tahun 5 bulan. Sekejap je masa berlalu..

Rasanya mcm baru semalam lahirkan dia. Mama sayang sgt kat Kasih.. Abang pun Mama sayang tau! Aku suka ngan keletah si Kasih ni.. walaupun baru setahun lebih dia pandai amik hati aku.. Kalau aku penat ke pening ke.. tgh marah ke.. dan wat tatau je kat dia.. dia akan dtg dekat kat aku.. peluk dan cium pipi aku! Emmm.. sejuk hati mama sayang.. Tu yg tak jadi marah tu.. Kuat bodek!

Tapi berbeza kan anak sulung ngan anak kedua.. Sape2 yg dah ada anak dua tiga tu mungkin tau pasal ni. Kadang kesian tgk Kasih. Klu dibandingkan dgn si Abang.. rasanya si Abang dulu lebih dapat perhatian dr aku dan ayah dia. Bila time Kasih ni kurang sikit. Kalau dulu si Abang umur setahun lebih ni dah kenal kaler, shape.. dah pandai count 123, bole nyanyi abc.. Tapi bila turn Kasih ni.. huhuhu..

Sebab apa ek??
.. Aku terlalu sibuk ke??
...Ayah dia?? pun sibuk gak ke??
....Terlebih layan Abang dia ke???? Bapak dia ke??
.....Malas ke???
.....tak sempat ke..??

Ntah la.. Tapi yg pasti semua alasan tu reasonable jgk!

Bila difikirkan masa aku ngan laki aku tu pun bole dikiralah sebab sibuk dok melayan anak2 je.. sampai nk borak apa pun tak sempat! Bayangkanlah bila aku borak ngan laki aku.. anak aku si Abang tu siap tunjuk jari telunjuk kat mulut "syyysss mama..! Mama diam! Abang nk cakap!" Abis camne??? Nak tak nak terpaksalah jugak layan si Abang ni.

Pastu Si Abang ni klu aku dok layan si Adik.. mula la dia jeles. Bila jeles tu mulalah dia sakat adik dia.. Bila Adik dah menangis ni.. Jiwa aku jd kacau.. kepala pun pusing.. so apa lagi..Aku pun tutup lampulah.. Abis cite!

So ni la gambar terbaru Kasih dlm thn baru.. So layan..













No comments: