SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

dapat Award...



Aku dpt Award ni dari Ezey..

Setiap blogger mesti menyatakan 10 AUTA diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya

nak dapatkn award ni kena buat senarai fakta or auta dulu.. Apa la aku nak auta ni..

yang petama-tama sekali kan..

1. aku ni seorang yg rajin menjemur dan melipat baju.
(Faktanyer sangat malas nak buat 2 perkara di atas! Longgokan baju setinggi gunung Everest! Tapi aku paling suka basuh baju sebabnyer sgt mudah hokay.. just pungut.. sumbat.. picit... tara.. dah siap! Saper jemur.. cik abe sayang jugakkkk!!!)

2. Seorang isteri mithali
(Yg benonyerr selalu dera cik abe buat itu ini kalau penyakit M itu menguasai diri.. punggung dah melekat kat lantai/kerusi.. dah tak bole bangun.. aku adalah seperti REMOTE CONTROL!)

3. Aku sangat berjimat cermat.
(Jimat ke mende!!!! Boros ada lerr... lagi2 lately aku tersyiok pulak dlm mendekorasi rumah. Pantang jumpa.. musti beli! Duduk dpn komputer je .. duit aku dah terbang 2-3 ratus sehari! Uwaaa... camne nak berhentikan tabiat suka menyopping ni! Tapi aku sukerrrrrr!!!!)

4. Tak suka dengar Azrin pot pet pot pet!
(Aku pendengar dan pencerita tegar.. kalu sehari tak jumpa.. buku garis satu tu tak cukup nak tulis segala macam punyer cerita...! Aku boring gilerr bila Azrin tak datang keje! Sunyi sepi PID jadinyerr! Yang kedengaran hanyalah ketukan keyboardku ini sahaja!)

5. Seorang yang penyabar..
(Sabar??? Eeeiiii... aku tak bole sabar! kalu aku soh anak aku wat something.. tapi dia lambat sgt nk bergerak.. bak kata macam kura-kura.. aku dah mula hilang sabar! Maka nyer aku akan bertukar menjadi Transformer.. ekeke transformer!)

6. Hari2 makan sikit je.. nak jaga badan maa....
(Ekeke.. ampunnnn...! aku kuat makan sejak kebelakangan ni tau.. sampai perut aku ni dah berlapis2 mcm kuih lapis. Kuih lapis pun cantik susun aturnyer tau.. sekata je.. Tapi lapisan perut aku umpama tayar basikal pastu dihempap pulak ngan tayar lori pastu tayar motor.. so bayangkanlah lapisan tayar2 itu sama ngan lapisan perut aku!)

7. Suka layan budak2 yg dtg PID.
(Muka aku masam mencuka kelat tawar hebeh..bila ada budak2 PID yang suker sangat bertanya dan tak reti sabar bila tenet slow! Dorang ingat aku keje kat SPA ke Kem. Pelajaran hape??? Manele aku tau bila intake.. bila tarikh tutup.. bila bole register... Kenapa tenet slow.. kenapa cannot display.. kenapa emel x bole masuk.. apa password.. apa address laman web itu.. apa laman web ini... camne itu.. camne ini... Adalah lebih baik korang gajikan aku jadi Professor serba tau!)

8. suka sangat melibatkan diri dlm aktiviti sosial.
(eiii tolongla.. sangat malas hokay nak pegi join aktiviti2 yg ada kat kampung. Kalau ada kenduri org kawin ke.. aku setakat dtg bawak mulut dan perut je. Nak kata aku merewang tu idak lerr.. Tapi aku bukan la kera sumbang! Jiran demam.. aku pegi jenguk gak! Takde la mcm kera sangat kan..?)

9. apa lagi ni...! aku tak suka sangat makan angin!
(Ini adalah aktiviti yg aku paling suker.. sehari kalau tak kuar rumah.. aku bole jadi giler tau! Tak mkn angin jauh2 pun.. setakat round2 Sg Pelek pun jadi! Kira makan angin la tu kan..)

10. yg terakhir.. Emm aku sangat up to date dan trendy kot.
(Orang dah tukar trend plg latest.. aku baru terkedek-kedek nak masuk trend yg sebelum trend plg latest. Emm.. apa aku ckp ni.. Kowang ada faham kerr..? Lantakkkk!)

Okay.. dah setel dah.. ! So aku dapat la Award tu kan??

No comments: