SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

entry basi..

dah lama sebenonya nak upload gambar-gambar ni.. tapi tak sempat2! Gambar2 ni sempena perkahwinan adik bongsu saya pada bulan 8 tahun 2008. Hahaha! Dah basi kan..? Tak kisah la.. janji ada kenangan dlm blog saya ni. Kan? Kan? Kan?

Ni la keluarga saya.. mak abah saya, abang-abang saya, adik-adik saya dan anak-anak saudara saya.. besar kan keluarga saya.. seronok adik badik ramai ni.. ipar duai pun ramai la kan.. dan ragam pun macam2.. tapi bila sesekali berkumpul.. havoc jadinyerr.. Rumah pun macam nak roboh dibuatnya dgn anak-anak saudara berlari-lari.. berkejar-kejar.. terlompat-lompat mcm beruk makyeh.. walau apa pun we all suka dan ceria selalu.

cerita punyer cerita.. kena la tunjuk gambar my family la kan... hah tu la my family..


tak payah la cari muka saya.. korang mesti tak nampak punyer! hahaha. saya memang takde dlm gambo. masa ni saya tgh merajuk.. kuikuikui! actually masa sesi bergambar tu saya tgh mencekik ngan anak dan suami saya. malas nak bangun2 pastu nak sambung mencekik lagi! tu sebab saya takde dlm gambar tu. tapi lepas tu rasa menyesal pulak sebab tak bergambar sama2. ye la.. pas ni takde majlis perkahwinan lagi. ni the last one la kiranya.. yang kawin pun adik bongsu saya kan.. kalau ada pun mungkin kalau ada antara abang2 atau adik2 saya yg nak tambah sorang lagi ke. kuikuikui!



Yang ni pulak gambar perkahwinan mak abah saya yang masih muda lagi jelita.. fewiitttt!Hehehe. Tak kisahlah saya nak ckp apa la kan..? In fact walaupun dah berumur my abah and my mak still look young, cantik, menawan, mcm ala2 baru kawin gitu..! Harap2 saya pun cenggitu la kan..



yang ni gambar abang sulung saya ngan his son and lovely wife.. kakak ipar saya ni seorang yg pendiam.. cakap bila perlu je.. tetapi seorang kakak ipar yg memahami, sporting, dan kakak yg paling rajin antara kakak2 ipar saya yg lain, saya dan adik2 pompuan saya. hahaha! saya paling respect kat kakak ipar saya ni tau.


yang ni abang izam.. abang kedua saya. Sebelah abg saya tu dah tentu la isteri dia la kan.. Kakak ipar saya yg ni berbeza sangat-sangat ngan kakak ipar saya yg sulung! Kalau kak ipar yg sulung tu pendiam.. kakak ipar yg kedua ni mcm bertih jagung.. ckp non stop! full stop dia tu stop bila jumpa bus stop! kuikuikui! tapi rasanya bukan mulut dia je yg tak reti stop.. kaki, tgn and fikiran dia jugak tak boleh nak stop! Senang cite.. kakak ipar saya yg ni kuat berjalan.. asal cuti sekolah je.. tepun2 rupanyer ada kat sabah la, kat genting la, kat penang la, kat paris la.. sebab tu fikiran dia pun tak penah stop.. ari-ari dlm fikiran dia duit.. duit.. duit.. Jap lagi jadilah jutawan Hai O. (ooooppps! jgn la marah kak lin..)



Seterusnya.. abg ketiga saya.. yg tu pulak kakak ipar saya. Kakak ipar saya yg ni full time house wife. Rasanya sejak dia anak dara sampai la ni dah beranak dua.. tak penah keje! Senang hidup dia.. tak payah susah2 nak fikir bayar itu bayar ini. Suami dia dok tolong fikirkan. Diorang punye hidup very simple.. ada duit ke takde duit ke.. dok diam2 kat umah je.. diorang ni home type.. tu sebab duit berkepok kat bawah bantal! tu yg pegang keris tu takut org kebas duit dia. hehehe!


Yang ni pulak abg saya yg ke 4 ngan isteri dia. Dua2 ni sempoi je orgnyer. Tapi abg saya ni pendiam sikit. Kontra ngan isteri dia. Kakak ipar saya yg ni pun byk gak celoteh dia bila kena ngan geng nyer.. seorang yg sporting jugak.. Byk lagi nak cite benonya.. tapi tak bole nak cerita kat sini.. sebab abg saya suka ikut blog saya ni.. nanti kita cerita kat belakang ek! hehe!



Hah seterusnya anak yg ke 5 dlm kuarga. Yang tu suami dia. Suami dia ni paling saya respect! Seorang suami yang baik, rajin dan penyayang. Rasanya takde tandingannya ngan suami-suami orang-orang lain. Kalau isteri dia dok sibuk mesyuarat tingkap ke.. sibuk buat peta kat bantal ke.. sibuk bergedung kat shopping complex ke.. dia tak penah bising-bising! Kiranya dia lah suami yg paling sporting dan best tau! Tapi isterinya tu pun apa kurang nyerr.. seorang yang baik hati, memahami, dan penyayang. tak rugi si suami dpt dia tau! Nak tau siapa isteri si suami tu.. HAKU la tuhh! kuikuikui!



Hah.. yg pompuan tu adik saya.. sebelah dia tu suami dia la.. Adik saya ngan anak-anak dia ni high demand sikit. Dari berkereta Proton Saga tukar ke Waja dan Perdana V6.. dari komputer besar gedabak tukar ke komputer riba.. dari anak satu tukar ke anak 4.. dari badan yg kurus tukar ke bdn yg tuittt!!.. kononyerr upgrade la kan.. hahaha! kalau dia baca blog saya ni dah tentu dia mengamuk tahap gaban punyer la. so baik saya stop kat sini.. kuikuikui!


Yang ni adik saya Aman dan isteri dia.. Jgn buat kacau. Kononnye terer dlm dunia persilatan. Sekali kena tumbuk ngan Tonto .. masuk spital daaaa.... Tu cerita beberapa tahun yg sudah la.. MPPJ buat rush! Tak tau nak cite apa pasal diorang nih! Sebab saya kurang bercakap ngan isteri adik saya ni. Lagipun saya selalu tak berjanji-janji ngan dia bila nak balik kampung tu!


Yang ni pun adik saya ngan suami dia. Big and small family.. Bukan ko sorang je Zel yg ada Big and Small Family.. hehehe! Adik saya ni sejak dah kawin ni rajin masak kat umah sebab tu husband dia sekarang ni semakin gemuk.. yg benonyerr memang dia rajin.. haku je yg malas. Ekeke! Tapi husband dia ni saya pelik sikit! Dia tak pandai nak beramah mesra ngan ahli kuarga saya yang lain. Ngan saya n husband rasanya mcm boleh ngam. Tapi cuma ngan abang2 saya je.. tiap kali abang2 saya balik.. husband adik saya ni mesti menghilangkan diri. I donno why.. malu
kerr..?


Raja sehari yg lelaki tu la adik saya ngan isteri dia. Adik ipar saya ni pendiam orang nyer. Tak boleh nak bergosip-gosip ngan dia ni. Kalau orang dok sibuk bergosip dpn2 dia pun .. dia wat tak tau je. Tak besh... Mungkin sebab baru masuk ke my family kot.. just wait n see yeaaaa!! Tapi adik saya yg ni paling best.. tak kedekut.. Dari saya anak dara sampai la saya kawin.. Kalau saya mintak pa pe je dari dia.. dia mesti belikan.. tu masa dia bujang la.. sekarang tak tau la. Segan pulak nak pau! Nanti apa kata wife dia. Hehehe!

No comments: