SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

Chaiyokk Abang Long! Chaiyok!

Hari ini hari pertama anak aku Faris berpuasa.

Pagi-pagi lagi dah kejutkan dia untuk makan sahur tapi tidaklah seawal kul 5 pagi. Aku kejutkan dia dalam kul 6.30 pagi. Alhamdulillah senang pulak dia bangun pagi ni. Tapi seperti biasa la dia tak biasa makan pagi-pagi. So bila aku suruh dia makan sebagai alas perut dia tak mau. Dia cakap cikgu cakap kalau makan nanti tak boleh raya. Adoyaiii cikgu abang tak cakap ke kalau nak puasa kena makan pagi dulu. Takde pun mama. Hah? Biar betik cikgu abang ni??

So pagi tadi masa nak hantar Faris ke sekolah, aku nampak kereta Pengetua sekolah dia. So aku pun tahan kereta dia. Aku cakaplah hari ni dah mula puasa.. so mestilah semua student puasa kan.. So sebagai permulaan untuk mengajar dorang ni berpuasa ada tak sekolah sediakan makanan untuk pelajar yang belajar sampai sesi petang. Dia kata dia tetap sediakan makanan.. takut-takut ada pelajar yang tak tahan ke.. Fuh lega la skit!

Hahaha.. aku pulak yg risau anak aku tak makan. Sepatutnya biarlah dia belajar sikit menahan lapar dan dahaga kan.. Tapi aku ni cepat sangat gabrah.. terlalu byk fikir.. takut dia pengsan lah.. sakit perut la.. huhuhu.. kesian kan baru 5 tahun. Seingat aku dulu aku start belajo puasa pun masa sekolah rendah. Tu pun puasa nyangyok.. pagi pagi bukak periuk! wakakakaka.

So apa pun aku doakan anak aku dapat belajar apa erti puasa.. belajar tahan lapar dan dahaga.. Chaiyok abang long! Mmuaahhhhhhh! I love u sayang.


No comments: