SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

korang pecaya tak??

tara...!

ni la santapan aku tengahari tadi..

ni la hasil masakan aku yang semakin hari semakin terer memasak.. ekeke!

sebabnye???

sekarang aku semakin rajin memasak pada setiap hari! setiap hari tau!

pecaya tak? setiap hari aku balik tngahri.. tanpa sempat melabuhkan punggungku di kerusi .. aku terus tukar baju.. dan terus keluarkan ikan dari peti sejuk.. terus aku cuci dan menggaram kunyitkan ikan-ikan itu dan terus menggoreng.. dan terus.. dan terus..

so inilah hasilnya..

nasi putih


sayur bayam tumis

ikan tongkol masak kicap..!

ada sedap??? sudah semestinya SEDAPPPPPP!

mesti korang terfikir.. sempatke aku masak dalam masa 1 jam (waktu rehat)????

kan aku dah cite kat atas tu.. blk umah je aku terus mulakan tugas memasak.. selesai je masak (dlm kul 1.40 gitu) .. pastu aku terus mandi, solat then baru makan.. selesai je makan.. aku pakai tudung dan terus bergegas ke PID.. emm penat tau.. tak rehat langsung!

pastu blk keje plak.. terus balik umah.. sapu dan kemas mane2 yg patut je.. sebab tengahari tu tak sempat nk kemas! Lepas kemas sikit2.. aku terus amik anak2 aku kat Batu 4.

Bila dah amik anak2.. tak sempat nak wat apa lagi si Adik dah sibuk menangis nak menyusu.. kang bila si Abang terasa perut tu lapar.. dah kena dok melayan dia makan pulak..!

Bila bapak dia balik pulak.. emmm nak tak nak kena layan bapak dia pulak la kan..

bila budak2 ni dah tido.. baru la aku dapat rehat.. tu pun kalu Kasih tak meragam! Kul 5.30 pagi aku dah kena bangun siapkan kemeja laki aku utk digosok.. kemas kain baju anak2 aku utk dibawak ke umah pengasuh.. nak wat sarapan wat bekal aku ngan laki aku lg..

Fuhhh! bayangkanlah aku jadi super women! chayok! chayok!

Wokay.. tu je la cerita aku petang ni yerr.. layan je la..



2 comments:

PuteriSatu said...

salam kenal dari akak n family....
MIL & FIL orang sepang... lynda sepang kat maner ye...

lynda_hani said...

salam kenal kak. saya sepang kat sg pelek. Parent in law akk kat mane pulak? Akk dok mane ni?