SELAMAT DATANG KE MELLIFERA-ROSA

Mengantuk tahap gaban

Semalam saya mengikuti Bengkel di UKM, Bangi dari pagi sampailah ke petang. Habis bengkel jam 5 petang, then kena tunggu hubby amik pulak. Boleh pulak hubby sampai ke UKM jam 6 ptg. Jauh ke Putrajaya ke Bangi? Alasan dia jalan jam. Saya pun diam je la. Rupanyer memang jam. Dalam kereta saya dok memandang jam tangan jer.. Cepatlah sampai rumah! Cepatlah sampai rumah! Saya risau memikirkan anak-anak saya yang masih lg di rumah pengasuh diorang. Ye la risau.. Risau anak saya si Kasih tu menangis ke, pengasuh tu ada hal ke, nak ke surau ke, nak pape ke..
Ekeke. Bukannya apa sebenarnya. Saya nak cepat-cepat balik sebab saya tak sabar nak tido. Penat dan mengantuk giler tau! Tapi masa on the way tu, tetiba Nora my SIL pulak called. Dia cakap nak datang umah. Toing! Perasaan tu tak tau nak ckp camne. Uwaaaaa...! Hancur plan saya nak tido awal. huk! huk! huk!

Sampai di rumah, saya soh anak saya, Faris kol Mak Lang dia samada jadi datang ke tak. Tapi my MIL plak yg picked up the phone, my MIL cakap mungkin datang. Saya ckp kat husband, kalau PIL datang nanti kita bawak je lah makan kat luar. Saya tak larat nak masak. Cewah, mentang-mentang dah gaji!

So saya yang sememang dah kepenatan dan kelaparan, rasa dah tak boleh nak tunggu PIL tu datang. Saya pun ajak la hubby gi makan dulu. Rupanya hubby saya pun dah lapar, cuma dia tak cakap! Habis makan jam 9.35 mlm. Pastu kami terus gi Petrol Pump isi minyak kereta. Hubby ingat keluarga dia tak jadi datang la sebab dah dekat kul 10 mlm.. tetiba bunyi hon kat belakang kereta saya.. Tin! Tin! Tin! Tin! Emm anak saya Faris bila tengok Mak Lang dia sampai.. tak sabar2 nak turun kereta. Saya yang duduk kat sebelah dia.. ditolak-tolaknya soh kuar cepat. Bertuahnya anak! Geram je. Anak saya tu kalau dah jumpa Mak Lang dia, mulalah lupakan saya. Saya ni macam tak wujud lagi dah. Eiiii... geram tau!

Dah la gitu, dia pasang pulak cd.. rancangan kegemaran dia.. Wonder Pets! Kononnya nak tengok ngan Mak Lang dia. Uwaaaa.. dah la saya ni mengantuk.. ditambah ngan cerita yang dah berulang-ulang kali dia dan saya tengok! kalau boleh tido.. saya ngan Kasih dah tido tu..

Hemmm.. ni la cerita kegemaran anak saya yang tak jemu-jemu nak menengoknya. Boleh dikatakan saban hari la.. sampai saya dan husband hafal semua aksi dan dialog cerita tu. Apa bole buat.. LAYANNNNNN!!!!

Dalam kul 11 lebih my PIL pun balik. Bila dorang dah balik, saya pun apa lagi.. tanpa melengah-lengahkan masa dan tanpa mengemas pinggan mangkuk di atas meja, saya dan Kasih pun terus menghamparkan diri kat atas tilam. Saya tak tau apa jadi pas tu. Tetiba jam loceng saya berdering.. dah kul 5 pagi rupanya. Saya pun bangun. Tengok kat atas meja dan sinki.. pinggan mangkuk semua dah clear. My hubby dah kemas. Best dapat hubby camni kan..? Ringan sikit keje saya pagi tadi tak payah nak cuci pinggan mangkuk lagi. Just masak bubur nasi utk Kasih jer. Yang peliknya malam tadi saya tak dengar langsung suara anak-anak saya jaga malam.. mungkin dorang pun sama macam mama dorang.. mengantuk yang amat! zazzzzzz...!

No comments: